Schrijf in voor marketing en sales tips

Luisteren loont.


Lees hier hoe dit filmpje van een vader en zijn zoontje kan leiden tot een succesvol verkoopgesprek.

Met deze positieve blogpost wil ik je inspireren voor de boeiende gesprekken die op jou wachten in 2016.

 

Het verhaal

In de nasleep van de terroristische aanslagen op 13 november bevindt de Canal+ reporter Martin Weill zich op de Place de la République in Parijs. Hij interviewt er een jonge vader en zijn zoontje Brandon voor Le Petit Journal.

 

Ik wil het niet hebben over de drieste aanslagen. Of over de ingrediënten waardoor het filmpje wereldwijd miljoenen views kreeg.

 

Mijn boodschap gaat over dit aangrijpend gesprek. En de les die wij hier uit kunnen trekken om onze verkoopgesprekken te verrijken.

 

Luisteren loont

De journalist stelt één vraag... en luistert.

 

Zelfs als de jongen even uitgesproken lijkt, laat Martin zich niet tot spreken verleiden. We zien dat hij het kind stimuleert om verder te gaan:

  • Hij is geïnteresseerd
  • Hij motiveert
  • Hij luistert oprecht

 

Inspiratie

De instelling van deze journalist maakt hem getuige van een uniek verhaal. Een wisselwerking die enkel kan ontstaan door oprecht te luisteren.

 

Een goed voornemen voor het nieuwe jaar. Ik wens je veel succes!

Bekijk het filmpje hier 



Gerelateerd

Een beeld zegt meer dan duizend woorden

Hoe verpak je de ziel van je zaak in een campagnebeeld?

Lees verder
Maak originele werfreclame

Er bestaan stijlvolle én opvallende alternatieven voor het werfbord.

Lees verder
Maak indruk met je elevator pitch

Krijg je - zoals in mijn geval - een microfoon onder je neus geduwd of word je tijdens een netwerkevent aan iemand voorgesteld, dan krijg je welgeteld 20 seconden om jezelf te introduceren én interesse te wekken bij je gesprekspartner.

Hoe je dat doet, lees je in dit blogbericht.

Lees verder