Schrijf in voor marketing en sales tips

100 zelfstandige optiekzaken kregen een smart-boost!


Eind september leerden we opticiens hoe ze van hun optiekzaak een sterk merk kunnen maken.

100 ZELFSTANDIGE OPTIEKZAKEN KREGEN EEN SMART-BOOST!

Zien is weten-evenementen van De Ceunynck

Als one-stop-shop voor de betere opticien organiseert De Ceunynck regelmatig evenementen voor zijn klanten. Tijdens die events ontdekken de winkeliers de nieuwste collecties en maken ze kennis met de laatste technologische ontwikkelingen. Dit helpt hen om hun eigen klanten beter te adviseren in de winkel. Daarnaast nodigen ze telkens ook een externe spreker uit die de winkeliers schoolt over een bepaald onderwerp. Voor deze editie was marketing & sales het thema en was smart-boost. met Bavo Goos de spreker van dienst tijdens een sessie voor Nederlandstalige en een sessie voor Franstalige opticiens.

 

Hoe boost je je merk in 8+1 stappen?

Met onze training 'Boost je merk in 8+1 stappen' leerden we de opticiens hoe ze met enkele eenvoudige marketing- en salestechnieken van hun zelfstandige optiekzaak een sterk merk kunnen maken. We hadden het bijvoorbeeld over het vinden van hun ideale klanten, het toepassen van storytelling in hun communicatie en het succesvol inzetten van Facebook advertenties. Uiteraard allemaal erg concreet en toegepast op hun specifieke sector en product.

 

Spreek de taal van de klant.

Meer dan honderd opticiens woonden de Nederlandstalige of Franstalige sessies bij. Aan enthousiasme geen gebrek, ook omdat er veel ruimte was voor interactie. Smart-boosten betekent in het thema duiken via de taal van het publiek. Zo herkennen de deelnemers zich in het verhaal en beseffen ze dat ze de tips & tricks uit de training echt wel zelf kunnen toepassen.

 

De winkeliers gingen naar huis met een rugzak vol praktische tips en véél goesting om van hun zelfstandige optiekzaak een sterk merk te maken.

 

Wil je ook je business smart-boosten? Of wil je Bavo als spreker op je evenement? Laten ons dan vandaag nog kennismaken.



Gerelateerd

Hoe omgaan met negatieve reacties op sociale media

Durf je sociale media niet inschakelen uit schrik voor negatieve reacties? Dat hoeft helemaal niet.

Lees verder
Maak een doeltreffend social mediaplan!

Steeds meer bedrijven maken gebruik van social media zoals Facebook, LinkedIn en Twitter. Het zijn efficiënte kanalen om rechtstreeks klanten en andere stakeholders te bereiken. Maar hoe pak je dit nu aan? Met een goed social mediaplan natuurlijk!

Lees verder
Smart-Boost leert je elevator pitchen in De Tijd

Blog van Smart-boost. over het belang van een goede elevator pitch als insteek voor artikel in De Tijd.

Lees verder