Schrijf in voor marketing en sales tips

Zo verkoop je jouw vakmanschap.


Arne Deloffer is schoenhersteller. Zijn schoenmakerij Josini kan je vinden in het centrum van Ieper.

Hoe hij zijn vakmanschap verkoopt? Dat lees je hier.

Bouwen aan een sterk merk

 

Arne Deloffer is zaakvoerder van schoenmakerij Josini. Zijn winkel ligt in het centrum van Ieper.

 

Ik werkte aan de Josini branding. Dat wil zeggen dat ik bedrijven help om zich te onderscheiden. En ik zorg dat het concept consumenten aanspreekt.

 

Het resultaat is doeltreffende communicatie en een merk dat stevig in de schoenen staat.

 

Tips om net als Arne jouw vakmanschap te verkopen

 

1. Maak het persoonlijk

 

Klanten kiezen voor jouw vakkennis én je persoonlijkheid. De meeste kans dus om het verschil te maken is door vooral jezelf te zijn.

 

Bij Josini:

De slogan is 'Niet te doen wat wij doen met uw schoen'. Alles wat Arne doet staat in het teken van het juiste advies voor jouw schoenen.

  

2. Vertel verhalen

 

Doe aan storytelling en vertel je klanten hoe jij hen kan helpen. Hou geen verkooppraatjes. Goede verhalen doen dat in jouw plaats.

 

Bij Josini: 

Arne vertelt zijn verhalen van in de winkel ook online. Dat gaat steeds over hoe je de levensduur van je schoenen kan verlengen.

 

3. Toon wat je doet

 

Consumenten (h)erkennen niet altijd vakmanschap. En net dat is nodig om de meerwaarde te begrijpen. Toon daarom wat je doet. Zonder je geheimen prijs te geven.

 

Bij Josini:

De website staat in het teken van vakmanschap en wat dit voor jou betekent. 

 

4. Gebruik de sociale media

 

Zie de sociale media als een extra etalage. Maak er jouw fans nieuwsgierig en laat ze proeven van wat jij voor hen in petto hebt.

 

Bij Josini: 

Arne toont zijn realisaties op Facebook. En via tips leidt hij potentiële klanten naar de website.

 

Meer info via www.josini.be of op Facebook

 

Veel succes!

 

Wil je reageren of heb je een vraag? Dan kan dat hieronder.



Gerelateerd

Reclame maken op broodzakken

Is reclame maken op broodzakken interessant? En hoe pak je dat het best aan?

Lees verder
Luisteren loont.

Lees hier hoe dit filmpje van een vader en zijn zoontje kan leiden tot een succesvol verkoopgesprek.

Lees verder
Maak indruk met je elevator pitch

Krijg je - zoals in mijn geval - een microfoon onder je neus geduwd of word je tijdens een netwerkevent aan iemand voorgesteld, dan krijg je welgeteld 20 seconden om jezelf te introduceren én interesse te wekken bij je gesprekspartner.

Hoe je dat doet, lees je in dit blogbericht.

Lees verder