Schrijf in voor marketing en sales tips

Eccellenza

Beter verkopen met Facebook - workshop
Eccellenza
Bavo deelde tips om mensen nieuwsgierig te maken naar onze restaurants. Dat resulteerde in een pak fans en nieuwe klanten. - Rudy Maes & Valery Buyse

Het kwaliteitslabel Eccellenza laat mensen lekker eten én genieten in stijl. De geselecteerde restaurants en feestzalen zijn sfeervolle locaties met een rijkelijke en verse keuken. Eccellenza zet in op efficiëntie, kwaliteit en gepassioneerde medewerkers.

 

Locaties:


Salons Cortina, Wevelgem  -  Avenue Madeleine, Wevelgem  -  Cleen Schardauw, Sint-Elooiswinkel  -  Huyze Gezelle, Kuurne  -  Kasteel d’Aertrycke, Torhout  -  Het Koetshuys, Torhout  -  De Hoop, Waregem  -  

Villa Kruiscalsyde, Pittem  -  Kasteel de Plaisance, Ieper

 

Uitdaging

Mensen vinden hun weg naar de restaurants en feestzalen dankzij de professionele communicatie van het Eccellenza label. Zaakvoerder Rudy Maes wil de leden ook duidelijk profileren op Facebook. Op die manier wil hij nauw contact houden met bestaande klanten én ook nieuwe doelgroepen aanspreken.

 

Aanpak

De doelstelling van de workshop was om alle betrokken medewerkers vertrouwd te maken met de mogelijkheden die Facebook biedt aan bedrijven. We besteedden veel aandacht aan het doelgericht beheer van de bedrijfspagina’s, ontwikkelden een social media strategie met doelstellingen en brainstormden over online onderwerpen voor het contentplan.

 

Resultaat

De Eccellenza Facebook pagina’s informeren hun fans regelmatig over geplande evenementen. Die online interactie versterkt de mond-aan-mond reclame en zorgt voor een groot bereik. Het resultaat is een voortdurende instroom van nieuwe klanten naar de restaurants en feestzalen.