Schrijf in voor marketing en sales tips

Jobtoolz

Sales- en marketingadvies
Jobtoolz
Bavo hielp ons met onze merkbelofte te definiëren. Dit zorgt voor een duidelijke toekomststrategie. - Jochen Callens

Jobtoolz is de start-up van zaakvoerders Dieter D'hondt en Jochen Callens. Ze helpen bedrijven rekruteren in een digitale wereld. Concreet gaat het om een online tool met tal van handige functies die bedrijven in staat stelt om hun vacatures, kandidaten en employer branding op een eenvoudige manier te beheren.

 

Uitdaging

Marketing en communicatie waren te sterk gericht op de tool en zijn functionaliteiten en te weinig op het resultaat dat bedrijven en HR managers met deze tool kunnen bereiken. Intern was er nood aan een eenduidige visie over het merk en de tool. Deze factoren zorgden ervoor dat de commerciële boodschap niet zo sterk overkwam als gewenst.

 

Aanpak

Wij gingen in dialoog met Dieter en Jochen: wat was hun ondernemersdroom, welke mogelijkheden zagen zij voor hun bedrijf? Hun langetermijnvisie toetsten we aan de salesdata en userdata van hun klanten. Een aanvullende brainstormsessie en enkele diepgaande discussies over de bestaansredenen van het bedrijf lieten ons opportuniteiten detecteren. Hiermee schiepen we een totaalbeeld van de mogelijkheden van de tool én het merk.

 

Resultaat

Ons sales- en marketingadvies resulteerde in een overtuigende en meer klantgerichte merkidentiteit en een overtuigende baseline waarin potentiële klanten zich zullen herkennen. 'Vind efficiënt het beste talent' is de merkbelofte die door iedereen binnen de organisatie wordt gedragen en uitgedragen. De organisatie is nu sterk gefocust op de juiste doelgroepen met een eenduidige sales story en overtuigende USP's of Unique Selling Propositions.


De nieuwe merkidentiteit zorgt intern voor een sterke focus en is een hefboom voor de sales. Extern schept ze duidelijkheid en herkenbaarheid.
Onze oefening bracht ook aan het licht dat extra offlinediensten toevoegen aan het abonnement voor de online tool hun klanten zal toelaten om hun employer branding nog te versterken en hun skills aan te scherpen zodat ze effectief efficiënt het beste talent rekruteren.


Met het oog op de toekomst stelden we een stappenplan op met actiepunten waarmee ze bij Jobtoolz zelf aan de slag gaan. Het vormt een stevige basis om de tool uit te breiden, de website te optimaliseren en hun offline diensten uit te breiden.