Krijg marketing en sales tips van Smart-boost

Luisteren loont.


Lees hier hoe dit filmpje van een vader en zijn zoontje kan leiden tot een succesvol verkoopgesprek.

Met deze positieve blogpost wil ik je inspireren voor de boeiende gesprekken die op jou wachten in 2016.

 

Het verhaal

In de nasleep van de terroristische aanslagen op 13 november bevindt de Canal+ reporter Martin Weill zich op de Place de la République in Parijs. Hij interviewt er een jonge vader en zijn zoontje Brandon voor Le Petit Journal.

Ik wil het niet hebben over de drieste aanslagen. Of over de ingrediënten waardoor het filmpje wereldwijd miljoenen views kreeg.

Mijn boodschap gaat over dit aangrijpend gesprek. En de les die wij hier uit kunnen trekken om onze verkoopgesprekken te verrijken.

 

Luisteren loont

De journalist stelt één vraag... en luistert. 

Zelfs als de jongen even uitgesproken lijkt, laat Martin zich niet tot spreken verleiden. We zien dat hij het kind stimuleert om verder te gaan:

  • Hij is geïnteresseerd
  • Hij motiveert
  • Hij luistert oprecht

 

Inspiratie

De instelling van deze journalist maakt hem getuige van een uniek verhaal. Een wisselwerking die enkel kan ontstaan door oprecht te luisteren.

 

Een goed voornemen voor het nieuwe jaar. Ik wens je veel succes!

Bekijk het filmpje hier 

 



Gerelateerd

100 zelfstandige optiekzaken kregen een smart-boost!

Eind september leerden we opticiens hoe ze van hun optiekzaak een sterk merk kunnen maken.

Lees verder
Zo verkoop je jouw vakmanschap.

Arne Deloffer is schoenhersteller. Zijn schoenmakerij Josini kan je vinden in het centrum van Ieper.

Hoe hij zijn vakmanschap verkoopt? Dat lees je hier.

Lees verder
Sterke verhalen als antwoord op de Coronacrisis

Hyperondernemend zorgt voor een portie gezond positivisme met sterke verhalen van straffe ondernemers.

Lees verder