Krijg marketing en sales tips van Smart-boost

Reclame maken op broodzakken


Is reclame maken op broodzakken interessant? En hoe pak je dat het best aan?

Dat is de vraag die de mensen van het Westvlaams Tegelhuis in Rumbeke ons stelden.

"Hier zit brood in!", is ons advies.

Broodzakken met reclame

Broodzakken zijn de ideale manier om je boodschap op een rendabele manier te communiceren naar een groot publiek. Om nog maar te zwijgen over de mogelijkheden om je reclame geografisch te segmenteren van nationale aanwezigheid tot op het niveau van een buurt of een wijk.

Een broodzak blijft ook enkele dagen zichtbaar aanwezig in huis, waardoor de impact groter zal zijn dan bij een traditionele advertentie. 

Koppel je merk aan een gezellig moment

In de meeste gezinnen wordt één keer per dag samen gegeten. Soms is dit tijdens het ontbijt, mogelijk ook tijdens het avondeten.

Zo'n maaltijd is een belangrijk familiemoment en in die gezelligheid komt je reclameboodschap op tafel. Net die context biedt interessante opportuniteiten.

Met die focus gingen we aan de slag om een voorstel voor de broodzakken campagne van het Westvlaams Tegelhuis uit te werken.

 

Bidden voor het eten?

Vroeger was het bij veel gezinnen traditie om te bidden voor het eten. Het 'Onze Vader’ is één van de bekendste gebeden.

'Geef ons heden ons dagelijks brood'.

Zowel jong als oud kennen de tekst vandaag nog uit het hoofd.

We gaven een nieuwe en grappige invulling aan het gebed. Met als doel leuke en interactieve gespreksstof te bieden tijdens dat gezellige familiemoment aan tafel.

 

westvlaams-tegelhuis-rumbeke-broodzakken-reclameWe zijn benieuwd wat jij vindt van deze reclamecampagne. Je kan je mening hieronder geven.

Heb je vragen over deze blogpost of wil je ons uitdagen met een marketing & sales vraagstuk over jouw zaak? Neem dan snel contact met ons op.

 



Gerelateerd

100 zelfstandige optiekzaken kregen een smart-boost!

Eind september leerden we opticiens hoe ze van hun optiekzaak een sterk merk kunnen maken.

Lees verder
Zo verkoop je jouw vakmanschap.

Arne Deloffer is schoenhersteller. Zijn schoenmakerij Josini kan je vinden in het centrum van Ieper.

Hoe hij zijn vakmanschap verkoopt? Dat lees je hier.

Lees verder
Maak indruk met je elevator pitch

Krijg je - zoals in mijn geval - een microfoon onder je neus geduwd of word je tijdens een netwerkevent aan iemand voorgesteld, dan krijg je welgeteld 20 seconden om jezelf te introduceren én interesse te wekken bij je gesprekspartner.

Hoe je dat doet, lees je in dit blogbericht.

Lees verder