Krijg marketing en sales tips van Smart-boost

Trompet

Marketing- en salesadvies
Trompet
Bavo brengt geen saaie theorie, maar staat met twee voeten in de praktijk. Hij reikt concrete oplossingen aan op een amusante en motiverende manier. - Stef Vandommele

Trompet is een creative agency, gespecialiseerd in branding, video en visuele communicatie. Stef en Thomas zijn een getalenteerd en creatief duo. Elk met eigen specialiteiten en invalshoeken.  

Jonge ondernemers grijpen kansen

Trompet en Smart-boost kruisten elkaars pad via Bryo, het Voka traject voor jonge ondernemers, waar Bavo regelmatig spreekt en opleidingen geeft rond sales, marketing en sociale media. Stef en Thomas opereren met Trompet vanuit Hangar K in Kortrijk. Na twee jaar activiteit verschoof hun scoop van particulieren naar bedrijven en van grafisch werk naar branding, video en visuele communicatie.

Nood aan een nuchtere blik

De voorbije twee jaar hebben Thomas en Stef met Trompet mooie stappen vooruit gezet. Nu was het tijd om hun positionering en verhaal scherp te stellen. De lancering van een nieuwe website gold als deadline. Op zoek naar een nuchtere blik van een onafhankelijke partij klopten ze aan bij Smart-boost. Bavo fungeerde als klankbord en bood de objectieve blik van een buitenstaander. Hij daagde hen uit om op een andere manier na te denken over hun business met nieuwe inzichten tot gevolg.

Elk marketingverhaal start met een duidelijke missie

Aan het begin van het marketing- en salestraject formuleerden we de missie van Trompet. Wat willen ze betekenen, op welke manier en voor welke doelgroepen? Een brainstorm bracht aan het licht hoe zij de toekomst van Trompet zien en met welke sterktes zij de noden van hun ideale klanten kunnen invullen.

Trompet is de creatieve spreekbuis voor bedrijven, merken en organisaties die spraakmakende connecties willen maken met hun publiek.

Uit deze heldere missie distilleerden we een slagzin die duidelijk maakt wat je van Trompet kan verwachten: ‘Creatieve spraakmakers’.

En vervolgens sales, sales en sales

Nieuwe klanten aantrekken en groeien was de tweede belangrijke doelstelling van onze samenwerking. Het aangescherpte verhaal van hierboven fungeerde als basis. Geen grote woorden, maar een duidelijk plan van aanpak en de juiste inzichten om resultaten te halen op korte en lange termijn.

In het verleden haalden ze veel klanten uit actief netwerken. Corona trok een streep door die aanpak. Daarom stonden we vooral stil bij andere manieren om te prospecteren zoals via hun bestaande netwerk en via LinkedIn. Ook mailcampagnes en koude prospectie kwamen aan bod.

We formuleerden een concreet plan van aanpak: klaar om uit te voeren. En scherpten hun sales skills aan met prospectie- en verkooptechnieken.

Even stilstaan om daarna sneller te groeien

Stef en Thomas namen even de tijd om stil te staan bij de toekomst van hun bedrijf. Wij hielpen hen weer de bomen door het bos te zien. Door die tijd te investeren, kunnen ze nu met veel meer focus sneller groeien. Blij dat wij hun compagnon de route mogen zijn. Veel succes.