Ondernemen is het onmogelijke waarmaken

Voorbeelden van herkenbare waarmakers die elk op hun manier het onmogelijke waarmaken.

Inspirerende voorbeelden van herkenbare waarmakers

Met de zomervakantie voor de deur willen we jou inspireren met enkele voorbeelden van waarmakers die we recent mochten begeleiden.

Ondernemers zoals jij, die elk op hun manier het onmogelijke waarmaken.

Deze blog is te klein om alle straffe verhalen te brengen van de teams en bedrijven die we dagelijks voor of achter de schermen ondersteunen. Waarvoor onze verontschuldigingen.

En tegelijktertijd ook een pluim voor jou. We willen dat je weet dat jij door de onmogelijke zaken die je waarmaakt ook anderen inspireert!

Het eerste klimaatneutrale hotel van Vlaanderen

Hotel des Brasseurs in De Haan toont dat het loont om grenzen te verleggen. Thibaud Hermans realiseerde samen met duurzaamheidsspecialist Guido Francque het eerste CO2-neutrale hotel van Vlaanderen.

Gasten genieten er van een viersterrenverblijf op een ecologisch verantwoorde manier. De CO2-neutrale ambities werden doorgetrokken tot in de kleinste details van de uitbating van het hotel en in de beleving van de gasten. Zo werkt de brasserie met ingrediënten uit een extreem korte keten.

Trots dat we met Smart-boost het persmoment mochten organiseren en instaan voor de perscontacten.

Gouden award in wedstrijd ‘De Vlaamse Tuinaannemer’

Na een adviestraject hebben Carl en Evelyne van Tuinen Vulsteke zich nog meer toegelegd op hun grote passie: het ontwerpen en aanleggen van uitgestrekte landschapstuinen.

Het leverde hen de gouden award op in de categorie ‘Tuinen groter dan 1000 uitgevoerde m²’ in de wedstrijd ‘De Vlaamse Tuinaannemer’.

Hun bekroonde landschapstuin in de Vlaamse Ardennen is een bevestiging van hun harde werk en ambitie.

Helemaal top om te zien hoe Carl en Evelyne op korte termijn hun bedrijf in een bepaalde richting hebben geduwd.

Prestigieuze erkenning door Gault & Millau

Wijndomein Ravenstein is nog zo’n voorbeeld van hoe passie tot succes leidt. De wijngaard werd pas in 2017 aangeplant, maar hun mousserende wijn, Blanc de Blancs Brut, won onlangs de Belgian Wine Award 2023, uitgereikt door Gault & Millau.

136 Belgische wijnbouwers stuurden wijnen in. 300 wijnen werden opgenomen in de wijngids. Een vakjury van 30 sommeliers koos tijdens een blindproeverij 42 wijnen als Coup de Coeur en uit die selectie werden 18 wijnen bekroond met een Belgian Wine Award 2023.

Ook al in 2022 en 2021 sleepten Dirk en Patricia prijzen in de wacht. Knap!

Trots dat wij na een adviestraject hun compagnon mogen zijn voor marketing en sales.

pro-actief groeien vanuit marketing en sales

Filip Lanszweert van Matido is een voorbeeld van iemand die na een adviestraject zijn onderneming naar een hoger niveau tilt.

Als uitgever van vaktijdschriften zoals Aphrodite Pro voor lingerieprofessionals en Dierenartsenwereld, besloot hij om de vormgeving van zijn lingerietijdschrift te vernieuwen en nieuwe diensten te ontwikkelen waarmee hij proactief zijn adverteerders benadert.

Deze succesvolle marketing en sales aanpak wil hij nu toepassen op zijn andere activiteiten.

We sparren regelmatig met Filip, waarbij we zijn ambitie ondersteunen en hem aanzetten tot marketing en sales acties.

op missie voor meer werkgeluk

Het vierkoppige team van Memo Koncept nam de moedige beslissing om hun baan op te zeggen en zich te richten op het creëren van meer werkplezier.

Tijdens een adviestraject kreeg hun ondernemersidee vaste vorm. We hebben hun missie als volgt samengevat: streven naar gelukkige werknemers en betere resultaten door middel van duurzame kantoorinrichting.

Het afgelopen jaar hebben ze belangrijke stappen voorwaarts gezet. Ze zijn gegroeid als bedrijf en als team en dat doet ons geloven dat ze erin zullen slagen om hun stempel te drukken op de kantoormarkt.

van bijberoep naar fulltime ondernemerschap

Bjorn Pauwels, de sterke man achter XtraSpace en XtraLift, stapte na enkele jaren bijberoep volledig in het ondernemerschap. Emely, zijn sterke vrouw achter de schermen, biedt hem de nodige ondersteuning.

Door zich te richten op de actiepunten uit het adviestraject en met behulp van hun ongelooflijke doorzettingsvermogen en daadkracht, vertonen beide activiteiten een mooie groei.

Bjorn heeft een sterke visie over hoe hij zijn bedrijf wil runnen en hoe hij zijn klanten van dienst wil zijn. Hij blijft trouw aan die idealen en die focus is een van de succespijlers van z’n groeiverhaal.

Het geeft ons veel voldoening om hem te blijven ondersteunen met onder andere gerichte campagnes via Google Ads.

Welk onmogelijke doelen wil jij waarmaken?

Vakantieperiodes zijn typische momenten van reflectie. Straks stap je uit de ratrace. Afstand nemen van je zaak, je team en je klanten helpt je om bepaalde zaken in perspectief te zien. Een ontspannen geest biedt ruimte voor nieuwe inzichten.

Meer nog. De kans is groot dat je na een aantal vakantiedagen een geweldig idee krijgt voor een nieuw project, een andere aanpak of om een eerder idee nieuw leven in te blazen.

We wensen je een inspirerende zomervakantie!