Bouwen aan een sterk winkelmerk
Na een jarenlange ervaring in de parketsector nam Sander Libeert in 2020 Parket Center in Kuurne over. Een mooie zaak met een uitgebreid gamma aan parket, laminaat, kurk en vinyl van verschillende gerenommeerde merken. In zijn zoektocht naar een partner om de marketing en sales verder te professionaliseren, kwam hij terecht bij Smart-boost.
Winkel op de kaart zetten
Parket Center als goed draaiende winkel nog steviger in de markt zetten, met een onderbouwd plan op korte en langere termijn: dat was de uitdaging.
We startten met een adviestraject voor marketing en sales. We brachten de verschillende doelgroepen en hun keuzeproces in kaart, voor, tijdens en na hun bezoek aan de toonzaal. Door Sander naar zijn zaak te leren kijken door de ogen van zijn klanten, ontdekten we samen de grootste troeven van de winkel. Opportuniteiten waar we stap voor stap gericht mee aan de slag gingen, met daaraan gekoppeld de nodige investeringen in tijd en middelen. Het resultaat: een concreet stappenplan voor zowel marketing als sales, met Sander aan het stuur en Smart-boost als copiloot.
Compagnon de route
Parket Center en Smart-boost steken nog steeds regelmatig de koppen bij elkaar en blijven samen bouwen aan een sterk merk. Bovendien vervult Smart-boost de rol van marketeer: we verzorgen de online marketing en voeren allerlei ondersteunende taken uit zoals grafische opmaak, schrijven van de copy, instellen en opvolgen van de verschillende advertenties… We houden de vinger aan de pols en sturen bij waar nodig.