Verrassend contrast
Bij het dynamische koppel Dries en Marie klikt het voor en achter de lens. Samen runnen ze Studio Decorte. Marie en Dries speelden al langer met het idee om samen te werken. Maar er waren veel vraagtekens. Smart-boost tekende samen met hen de krijtlijnen uit.
Verrassend contrast gevat in een nieuw concept
In 2005 richtte Dries zijn fotografiestudio op. Hij focust zich vooral op kinderfotografie en bedrijfsfotografie. Zo is Dries een van de fotografen achter de mooie portretten in het Ondernemers Magazine van Voka. Marie werkte actief mee achter de schermen, volgde opleidingen en werd steeds meer de assistente van Dries. Soms verraste ze de klanten door zelf ook beelden te schieten, wat ze geweldig vonden. Het viel op dat Dries en Marie verschillende specialiteiten en stijlen hadden. Iets wat ze nu op hun website omschrijven als een 'verrassend contrast'. Deze ervaringen motiveerden hen om hun samenwerking te versterken en een nieuw concept te ontwikkelen.
Maar tegelijkertijd kwamen er veel vragen op. Was het mogelijk om hun stijlen te verenigen in één concept? Was er vraag naar zo'n concept bij het publiek? Hoe pak je dat aan? Bovendien vroeg Marie zich af of een bedrijf dat al zo lang om Dries draaide wel ruimte bood voor haar eigen bijdrage? Ze wilde ervoor zorgen dat Dries zich verder kon ontwikkelen en wilde hem met haar eigen ambities niet in de weg staan.
Met deze vragen klopten ze aan bij Smart-boost.
Op een bepaald moment moet je springen
Tijdens het kennismakingsgesprek was de chemie tussen het koppel meteen voelbaar. Ze vullen elkaar perfect aan. Er is Marie's daadkracht en vastberadenheid om dingen gedaan te krijgen. Daarnaast is er Dries' bereidheid om knopen door te hakken en beslissingen te nemen. Die complementariteit is een grote troef.
Enthousiast brainstormden we over hoe hun samenwerking eruit moest zien. We keken naar de solide basis die Dries in de afgelopen bijna 20 jaar had opgebouwd, zijn unieke talenten en interesses, evenals die van Marie. Samen werkten we aan het smeden van een gedeelde toekomstvisie.
We namen de twijfels weg over mogelijke negatieve gevolgen van hun samenwerking en vertaalden dit naar concrete voordelen. Voor henzelf betekent dit dat ze samen hun verhaal kunnen opbouwen, elkaar kunnen ondersteunen en taken kunnen verdelen. Marie is gek op marketing, terwijl Dries uitblinkt in organiseren. Ook hun klanten genieten mee, omdat ze twee creatieve perspectieven krijgen en toegang hebben tot een breed scala aan fotografiediensten, zoals zakelijke fotografie, portretfotografie, het fotograferen van kinderen en families, en nog veel meer.
Daar zit namelijk hun kracht: al die verschillende aspecten stimuleren hun creativiteit. Ze hoefden geen keuze te maken, en dat sprak hen enorm aan.
Op het goede spoor
Met de verworven inzichten uit het adviestraject schrijven Marie en Dries nu hun eigen groeiverhaal. Dries Decorte Fotografie werd Studio Decorte. Ze maakten een nieuw logo. Ze vernieuwden de website en ze zijn volop bezig om hun gemeenschappelijke concept in de markt te zetten. Met succes!