Maak indruk met je interieur
Meer dan 30 jaar geleden richtte Gerdy Verhack Gerdy’s Schildersonderneming op. Recent stapte zijn zoon Arnaud in het afwerkingsbedrijf. Hoog tijd om eens stil te staan bij de toekomst van het bedrijf en voor nieuwe inzichten aan te kloppen bij Smart-boost.
Geen revolutie, maar evolutie
Begin 2022 stapte Arnaud in het afwerkingsbedrijf van zijn vader. Tal van ideeën en perspectieven dienden zich aan, maar concrete stappen zetten bleek niet eenvoudig...
Hoe vind je als zoon je plaats in het bedrijf dat je vader al decennia succesvol alleen leidt? Hoe begeleid je als vader je zoon bij zijn eerste stappen in het ondernemersschap? Gerdy vond het belangrijk dat Arnaud zijn stempel kan drukken. Hij was klaar om veel zaken los te laten. Daar tegenover stond Arnaud die het belangrijk vond om zoveel mogelijk van zijn vader te leren.
Kortom, hoe maak je als vader en zoon samen werk van een gedeelde toekomstvisie? Een visie waarbij het logische gevolg is dat de zoon op een dag zijn vader opvolgt en alleen verder gaat.
Veel vragen, geen makkelijke antwoorden. Ze werkten met de beste bedoelingen samen, maar voelden dat ze niet zo snel vooruitkwamen als ze voor ogen hadden bij de start.
Daarom stapten ze samen met ons in een adviestraject. We daagden hen uit om anders naar hun zaak te kijken en stelden een stappenplan en rolverdeling op om alles in beweging te zetten. Dankzij een duidelijke focus en taakverdeling boekten ze snel vooruitgang.
Hetzelfde merk in een nieuw jasje
We beslisten samen om de klassieke naam ‘Gerdy’s schildersonderneming’ te veranderen naar kortweg ‘Gerdys’. Arnaud is trots op de familiegeschiedenis die schuilgaat achter deze naam. Gerdys blijft dus dicht bij het origineel, maar ligt veel meer in lijn met de eigentijdse uitstraling die ze voor hun bedrijf nastreven. Een goede basis om het merk verder uit te bouwen.
Maak indruk met je interieur
Tijdens het adviestraject bedachten we de slogan ‘maak indruk met je interieur’. Deze sluit aan bij de inhoudelijke vernieuwing waarbij Gerdys sterk de nadruk legt op hoogwaardige afwerking met speciale decoratieve technieken. Dit is al jaren een specialiteit van het huis, maar vormt nu meer dan ooit het uithangbord.
Het merk Gerdys succesvol in de markt zetten
De conclusies van het adviestraject resulteerden in verschillende concrete acties. We bepaalden hoe Gerdys communiceert op sociale media en zetten de inhoud van de nieuwe website op scherp. Die brengt perfect in beeld waar ze voor staan: indrukwekkende interieurs. We brachten hen in contact met onze creatieve partners voor de uitwerking van een logo, huisstijl en look & feel van de website.
Commerciële vaardigheden up-to-date houden
Aansluitend op het adviestraject volgden Gerdy en Arnaud een commerciële training. Ze leerden hoe ze proactief nieuwe partners zoals architecten, interieur- en bouwbedrijven kunnen contacteren om hun diensten voor te stellen en tot samenwerkingen te komen.